Ghid de utilizare

Introducere

Prin accesarea paginii de Servicii Online se pot depune cereri online (petiţii), spre a fi rezolvate de către Primărie. Astfel, cetăţeanul petent este scutit de deplasarea la sediul Primăriei și se evită eventualele cozi de la ghișee. În plus, fiind o pagină Web (pe Internet), serviciul este disponibil non-stop, fără să fie limitat de programul de lucru al primăriei.

Aplicaţia Servicii Online este integrată în aplicaţia Document Managment din cadrul Primăriei.

Funcțiile pentru servicii online sunt afișate în partea dreaptă a paginii. Prin clic pe titlul fiecărei funcții, se deschide pagina corespunzătoare.

Prezentare generală

Pentru a depune o cerere (petiţie) trebuie să se completeze formularul afişat in pagina Petiții. Formularul este specific tipului de solicitant (persoană fizică sau juridică). În submeniul Ghid de utilizare din meniul Ghișeu Electronic sunt prezentați pașii care trebuie urmați pentru completarea formularului. Formularele pot fi și descărcate de pe pagina Servicii Online.

După completarea corectă a tuturor câmpurilor formularului, cererea este trimisă în aplicația de gestionare a documentelor a primăriei. Cererea poate fi trimisă spre rezolvare sau respinsă, dacă este incompletă sau nu îndeplinește condițiile necesare.

Dacă cererea nu este acceptată, ea intră în starea „respinsă”, iar la adresa specificată pe formular se trimite un email cu motivul respingerii.

Dacă cererea este validată, ea intră în starea „înregistrată” şi este preluată în aplicaţia de gestiune a documentelor din cadrul Primăriei.

Apoi, cererea este repartizată la departamentul care este compentent pentru a rezolva petiția. În acest moment, starea cererii se schimbă în „analiză”.

Din momentul rezolvării cererii, starea trece în „rezolvată”, iar petentul primeşte un răspuns, favorabil sau nu.

În cadrul paginei Servicii Online, se pot vizualiza toate cererile depuse la Primărie. Astfel, cetățeanul își poate consulta atât cererile depuse online, cât şi cele depuse la ghişeu, respectiv poate sa vadă, pentru fiecare cerere, următoarele informații: Data înregistrării, Starea cererii și Numărul primit la înregistrarea în registrul general al Primăriei. Pentru a consulta cererile depuse, solicitantul trebuie să facă identificarea cererii în sistem, prin introducerea CNP-ului (CUI în cazul persoanelor juridice), a anului în care a fost trimisă și a numărului de înregistrare atribuit cererii și comunicat de primărie.

Depunere cerere

Pentru depunerea unei cereri prin care se solicită primăriei rezolvarea unei anumite probleme, solicitantul trebuie să completeze un formular, care se află pe pagina de Servicii Online. Accesul la această funcție se face prin clic pe titlul Petiții din partea dreaptă a paginii.

Formularul conţine câmpuri specifice în funcţie de solicitant. Înainte de completarea datelor din formular, trebuie să se aleagă tipul de solicitant (persoană fizică sau persoană juridică) din partea centrală a paginii Petiții.

Depunere cerere – persoană fizică

Dacă solicitantul este o persoană fizică, trebuie să selecteze opțiunea „persoană fizică” din centrul paginii Petiții.

Se afişează un formular cu următoarele câmpuri, specifice pentru persoane fizice:

  • *Nume:
  • *Prenume:
  • *CNP:
  • *E-mail: – Introduceţi o adresă de email validă.
  • *Telefon:
  • *Ţara: Valoarea initială România, dar se poate modifica.
  • *Judeţ: (valoarea initială Constanța, dar se poate modifica.
  • *Localitate: – valoarea inițială Techirghiol, dar se poate modifica.
  • Sector:
  • Sat:
  • *Strada: – denumirea străzii, bulevardului, aleii etc.
  • *Număr:
  • Bloc:
  • Apartament:
  • Cod poştal:
  • Ataşare fişier: se poate ataşa cererii un fişier cu dimensiunea maximă de 10MB, cu una din extensiiile doc, ,docx, .jpg, .png, .pdf.
  • Cuprins act: se completează cu informaţii despre cerere (ce anume se solicită).
  • Codul de siguranță: se introduce codul afişat.

Din câmpurile afişate, cele marcate cu * sunt obligatorii, nu pot fi lăsate necompletate.

După ce se completează formularul, se face clic pe butonul Trimite Petiție Online, care permite înregistrarea cererii.

La sfârşitul formularului se afişează următoarele mesaje de atenţionare și informare:

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.
Datele furnizate vor fi folosite în conformitate cu legile şi regulamentele în vigoare.
Utilizatorul îşi asumă întreaga responsabilitate pentru datele furnizate.
În cazul în care aceste date sunt greşite/false, nu vă vom putea furniza informaţiile/datele solicitate.
Vă mulţumim.
Dacă sunt erori la validarea cererii, ea nu este înregistrată.

Dacă cererea este validă, atunci este înregistrată în aplicația de gestionare a documentelor a primăriei și se afişează un mesaj de confirmare: „Petitia s-a inregistrat cu succes!”

Depunere cerere – persoană juridică

Pentru depunerea unei cereri prin care se solicită primăriei rezolvarea unei anumite probleme, solicitantul trebuie să completeze un formular, care se află pe pagina de Servicii Online. Accesul la această funcție se face prin clic pe titlul Petiții din partea dreaptă a paginii.

Formularul conţine câmpuri specifice în funcţie de solicitant. Înainte de completarea datelor din formular, trebuie să se aleagă tipul de solicitant (persoană fizică sau persoană juridică) din partea centrală a paginii Petiții.

Dacă solicitantul este o persoană juridică, trebuie să selecteze opțiunea „persoană juridică” din centrul paginii Petiții.

Se afişează un formular cu următoarele câmpuri, specifice pentru persoane juridice:

  • *Denumire: – numele firmei.
  • *Reprezentant legal: – persoana care reprezintă firma.
  • *CUI: – Codul Unic de Identificare.
  • *E-mail: – Introduceţi o adresă de email validă.
  • *Telefon:
  • *Ţara:
  • *Judeţ:
  • *Localitate: Valoarea inițială este Techirghiol, dar poate fi modificată dacă e nevoie.
  • Sector:
  • Sat:
  • *Stradă: – denumirea străzii, bulevardului, aleii etc.
  • *Număr:
  • Bloc:
  • Apartament:
  • Cod poştal:
  • Ataşare fişier: se poate ataşa cererii un fişier cu dimensiunea maximă de 10 Mb cu una din extensiiile .doc, .dox., .jpg, .png, .pdf.
  • Cuprins act: se completează cu informaţii despre cerere, ce anume se solicită.
  • Codul de siguranță: se introduce codul afişat.

Din câmpurile afişate, cele marcate cu * sunt obligatorii, nu pot fi lăsate necompletate.

După ce se completează formularul, se face clic pe butonul Trimite Petiție Online, care permite înregistrarea cererii.

La sfârşitul formularului se afişează următoarele mesaje de atenţionare și informare:

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.
Datele furnizate vor fi folosite în conformitate cu legile şi regulamentele în vigoare.
Utilizatorul îşi asumă întreaga responsabilitate pentru datele furnizate.
În cazul în care aceste date sunt greşite/false, nu vă vom putea furniza informaţiile/datele solicitate.
Vă mulţumim.
Dacă sunt erori la validarea cererii, ea nu este înregistrată.

Dacă cererea este validă, atunci este înregistrată în aplicația de gestionare a documentelor a primăriei și se afişează un mesaj de confirmare: „Petitia s-a inregistrat cu succes!”

Descărcare formulare

În pagina Servicii Online, cetățenii au posibilitatea de a descărca formularele tip de pe site-ul primăriei. Prin clic pe titlul Formulare din partea dreaptă a paginii se afișează toate formularele disponibile. După alegerea formularului dorit, se face clic pe el și se selectează locul unde se dorește să fie salvat.

Stadiu cereri

Cetăţeanul care a depus cereri la Primărie, poate vizualiza în orice moment stadiul cererilor sale. Prin pagina Servicii online, solicitantul poate vedea cererile depuse la ghişeu.

Pentru consultarea cererilor depuse, utilizatorul trebuie sa introducă în sistem, Numărul de înregistrare, anul și CNP (persoane fizice) sau CUI (persoane juridice). Dacă utilizatorul nu introduce toate datele, se afişează mesajul de atenționare:
„Trebuie să completați toate câmpurile pentru a vizualiza cererea(petiţiile) depuse.”

1.     Pentru cererile depuse la ghişeu se afişează:

o    Nr. registru – Numărul primit la înregistrarea în registrul general al documentelor la Primărie.

o    Data inreg. – Data înregistrării.

o    Stare – Starea cererii.

Stadiu Petiții

Cetăţeanul care a depus Petiții On Line pe site-ul Primăriei, poate vizualiza stadiul petițiilor sale după înregistrarea lor în sistem.

Pentru consultarea petițiilor depuse, utilizatorul trebuie sa introducă în sistem, Numărul de înregistrare, CNP (persoane fizice) sau CUI (persoane juridice). Dacă utilizatorul nu introduce toate datele, se afişează mesajul de atenționare:
„Trebuie să completați toate câmpurile pentru a vizualiza cererea(petiţiile) depuse.”

Pentru Petițiile depuse On Line se afişează:

o    Nr. registru – Numărul primit la înregistrarea în registrul general al documentelor la Primărie.

o    Data inreg. – Data înregistrării.

o    Stare – Starea Petiției.

© 2011 Primaria Techirghiol · Stiri · Designed by INDRA SISTEMAS S.A. · Powered by INDRA SISTEMAS S.A.